Zoeken door alles

In principe kunnen alle stukken ouder dan 100 jaar die zich op locatie Maastricht bevinden worden aangevraagd.

Onderstaande archieven komen in aanmerking voor digitalisering op verzoek.

  • Alle Rijks- en gemeentelijke archieven
  • Akten burgerlijke stand: alleen akten die ouder zijn dan 100 jaar
  • Bevolkingsregisters
  • Frans Archief
  • Huwelijkse bijlagen
  • Provinciaal archief
  • Kerkelijke archieven

Er zijn echter een aantal beperkingen, zoals grote formaten en slechte materiële staat. Daarnaast komen charters niet in aanmerking.

Aan het digitaliseren zijn geen kosten verbonden. Om de dienst gratis en voor iedereen beschikbaar te houden, kunnen er maximaal twee inventarisnummers per persoon per week worden aangevraagd. Afhankelijk van het aantal aanvragers kan de doorlooptijd oplopen. Ons streven is alle aanvragers zo goed mogelijk van dienst te zijn. Een beknopte handleiding voor het aanvragen van een scan is hier te vinden.

Zodra de aangevraagde stukken gescand zijn ontvang je een link om deze te downloaden. De scans zijn enkele dagen later ook beschikbaar via archieven.nl.

Indien het inventarisnummer dat je hebt aangevraagd niet gescand kan worden, bijvoorbeeld omdat het onderdeel is van bulk digitalisering of omdat de materiële staat te slecht is, zullen we je per e-mail hierover informeren.

 

Uitgelicht